Mobil Pazarlama Stratejileri - Yerel İşletmeler için - Klik Samuray

Mobil Pazarlama Stratejileri – Yerel İşletmeler için

Jan 10, 2018

Bu yazımızda potansiyel müşterilerinizin yerel işletmenizi dijital ortamda bulmalarına yardımcı olacak etkili bazı ip uçlarını paylaşacağız. Yazımızı, online potansiyel müşterilere ulaşmak isteyen ama nereden başlaması gerektiğini bilmeyen yerel işletme sahipleri için hazırladık.

Öncelikle mobil kullanıcılara ve mobil pazarlama kavramına dikkatinizi çekmek istiyoruz. Son 10 yılda internet kullanıcısı tüm dünyada masa üstü bilgisayarlardan mobil cihazlara hızlı bir geçiş yaptı. Eskiden evlerinde ya da iş yerlerinde masa üstü bilgisayarlar ile interneti kullanan potansiyel müşterileriniz, günümüzde otobüste, antrenmanda, alışverişte her an her yerde mobil telefonlarını kullanarak internette arama yapıyor. Dolayısıyla potansiyel mobil müşterilerinizin farkında olmanız ve onlarla hareket halindelerken etkili bir iletişim kurmanız önemli. Sayısı ülkemizde 71 milyon olan mobil kullanıcıların yerel işletmeler ile ilişkilerini gösteren global trende bir bakalım.

Mobil kullanıcıların:

  • %85’i yerel işletmelerin ürün ve hizmetleriyle ilgili arama yapıyor.
  • %81’i bu arama sonucunda eyleme geçiyor.
  • %40’ı yaptığı arama sonucunda bulduğu işletmeyi ziyaret ediyor.
  • %35’i yaptığı arama sonucunda telefon numarasını bulduğu işletmeyi arıyor.

Google‘a göre mobil kullanıcıların yardım almaya ihtiyaç duydukları ve mobil pazarlama stratejileri planlanırken dikkat edilmesi gereken “anlar” var. Google bu anları mikro anlar (Micro Moments) olarak tanımlıyor. Mikro anlar, mobil kullanıcıların satın alma kararı verdikleri ve yardıma ihtiyaç duydukları anlar olarak da tanımlanabilir.

Bilgi ve ürün / hizmet satın almaya dayalı davranışlardan oluşan Mikro anları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Bilmek İstiyorum Anları
    (I-Want-to-Know Moments)
  • Gitmek İstiyorum Anları
    (I-Want-to-Go Moments)
  • Yapmak İstiyorum Anları
    (I-Want-to-Do Moments)
  • Satın Almak İstiyorum Anları
    (I-Want-to-Buy Moments)

Başarılı mobil pazarlama stratejileri için:

  • potansiyel müşterilerinizin yaşayabileceği mikro anlarında yanlarında olun ve onlara yardım edin.
  • potansiyel müşterilerinizin aradıkları ve ihtiyaç duydukları ürün veya hizmeti onlara sunarak faydalı olun.
  • mikro anların çok hızlı geçtiğini ve kullanıcıların çok kolayca bulmak ve kolayca satın almak istediğini fark ederek hızlı ve sorunsuz bir mobil deneyim sunun.

Bizi Arayın

+90 212 873 70 21

Potansiyel mobil müşterilerinize ulaşmanızı sağlayacak hızlı ve sonuç getiren mobil pazarlama stratejileri için bizimle iletişime geçin.

Shares