En Uygun Maliyet Hangisi? Dijital Ajans mı? Şirket İçi Çözüm mü? Freelancer mı? - Klik Samuray

En Uygun Maliyet Hangisi? Dijital Ajans mı? Şirket İçi Çözüm mü? Freelancer mı?

Sep 13, 2017

Dijital ortamda pazarlama çalışmaları planlıyorsunuz.

Örneğin yeni bir websitesine ya da bir mobil uygulamaya ihtiyacınız var.

Ya da arama motorlarında, ön sıralarda, SEO ve Google reklamlarıyla görünürlük kazanmak istiyorsunuz.

Sosyal medyada takipçi sayınızı artırmak, ve takipçilerinizle yakın iletişim kurmak da pazarlama planlarınız arasında.

Fikirler harika ama bu görevleri kime vermeniz gerektiği ile ilgili karar vermekte zorluk yaşıyorsunuz.

Acaba bir ajansla mı yoksa bir freelancer ile mi çalışmalısınız?

Ya da şirket içi bir ekip kurmak mı daha doğru?

1. seçeneğimiz ajanslar.

Diyelim ki yeni bir websitesi yaptıracaksınız.

Bu proje için bir web ajansı ile çalışmaya karar verdiğinizde, sadece aldığınız hizmetin karşılığı olan bir maliyet karşınıza çıkar.

Ajanslar fiyatlandırma yaparken genelde her projenin gerektirdiği spesifik maliyeti göz önünde bulundurur.

Böylece sadece ihtiyacınız olan hizmetler için ödeme yaparsınız.

Oysa şirket içinde kendi ekibinizi oluşturduğunuz takdirde bu ekibin tüm çalışan maliyetlerini, vergisini, sosyal güvencelerini ödemeniz gerekir.

Ayrıca ofis içinde çalışacak bu ekibin sabit ve değişken giderleri de artırdığını düşünürsek, maliyetiniz, ajans seçeneğine göre ciddi anlamda artacaktır.

Tabi önemli bir maliyet de, işten ayrılanlar ve yerlerine yeni çalışan bulma süreçlerinde oluşan masraflardır.

Gelelim freelancer olarak çalışanlara.

Tabii ki bu seçenek en düşük bütçeli seçenektir, ama unutmamalısınız ki “ucuz fiyat” demek her zaman “efektif maliyet” demek olmayabilir.

Şöyle açıklayayım,  diyelim ki web siteniz için çok ucuz bir fiyata bir freelancer ile anlaştınız.

Projeniz ilerledikçe anlaştığınız bu kişinin, aslında kafanızdaki projenin gerektirdiği bilgi ve deneyime sahip olmadığını
farketme ihtimaliniz çok yüksektir.

Çünkü bir web sitesi yapım sürecinde çok farklı uzmanlıklar devreye girer.

Web sitesi yapımına dahil olan grafik, tasarım, seo, yazılım, e-ticaret, pazarlama gibi birçok ayrı alan vardır.

Anlaştığınız freelancer bu alanlardan ancak 1 veya 2 sine hakim olabilir.

Dolayısıyla kafanızdaki projeyi hakkıyla hayata geçirebilmek için 2 veya 3 freelancer ihtiyacınız doğacaktır.

Bu noktada da, bir ajans ile çalışmış olmak ile karşılaştırıldığında, maliyetiniz daha yukarda kalacaktır.

Toparlamak gerekirse, maliyet faktörü göz önünde bulundurulduğunda, özellikle orta ve büyük ölçekli işletmelerin, kapsamlı web sitesi projesi gibi dijital pazarlama çalışmaları için, ajanslar en uygun ve efektif maliyeti sunacaktır.

Bizi Arayın

Sorularınız ya da randevu için 0212 873 70 21 nolu telefonumuzdan arayabilir ya da iletişim sayfamızdaki formu doldurarak email gönderebilirsiniz. En kısa zamanda görüşmek dileği ile.

Shares